مزایای مهاجرت به کانادا

ما در این متن  قصد داریم به این سوال پاسخ بدهیم که مزایای مهاجرت به کانادا چیست؟ با ما همراه باشید.

مقدمه

برای دستیابی به مزایای مهاجرت به کانادا، مطلع بودن از بعضی قوانین خاص مهاجرتی کانادا می تواند در رسیدن به این موضوع به ما کمک زیادی کند و البته می تواند جزو شرایط و مزیت هایی محسوب شود که مهاجرت  به کانادا را از مهاجرت به سایر کشورها متمایز کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره برای مهاجرت به کانادا، از مشاورین مهاجرتی ایران کانادا مشاوره بگیرید.

تا انتهای مقاله، ما را همراهی نمایید.

عناوین مقاله:

چرا مهاجرت به کانادا؟

صلح و آرامش؛ نماد فرهنگی مردم کانادا

اخلاق ، آداب فرهنگی و شمایل زندگی مردم کانادا

مشوق های تضمینی مهاجرت

پیشرفت شغلی مهاجران

خدمات درمانی رایگان

######

چرا مهاجرت به کانادا؟

بیشتر از نیمی از جمعیت کشور کانادا را مهاجرهای سایر کشورها و اقلیت‌های بومی و نژادی مختلف تشکیل می‌دهند و این موجب شده است تا این جامعه، مملو از فرهنگ‌ها و طرز فکرهای متفاوت بین المللی باشد. در حقیقت همین وجود اقلیت‌های متعدد در کانادا، موجب شده تا مردم این کشور به شکل خاصی حضور مهاجران و زندگی در کنار آن‌ها برایشان عادی باشد. کاملا واضح و مبرهن است که وجود ریشه های مهاجرتی در جمعیت اولیه کانادا، زندگی در کنار بومیان کانادا و نیز سیاست های مهاجرتی در  سایه تنوع فرهنگی در کشور کانادا؛ موجب شده تا مردم این کشور، به حضور حجم بزرگی از مهاجران ساکن در این کشور عادت داشته باشند. حضور مردمی با فرهنگ‌های متفاوت در کشور کانادا، باعث شده تا با یک کشور چند ملیتی روبرو باشیم .

شما به عنوان یک مهاجر در کشور کانادا، احساس غربت نمی کنید و دلیلش کاملا واضح است. این کشور پر از مهاجرانی است که از زمان کشف قاره امریکا تا با امروز، برای زندگی به این کشور کوچ کردند. کشور کانادا در مهاجرپذیری، سابقه طولانی دارد و  زندگی کردن به عنوان یک مهاجر در کشور کانادا مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

صلح و آرامش؛ نماد فرهنگی مردم کانادا

مهاجرت به کشوری مثل کانادا، مزایای زیادی به همراه دارد. این مزایا می‌توانند در نحوه رفتار مردم عادی با مهاجرها در کانادا مشاهده شود. از جمله مهمترین این مزایا می توان سطح امنیت اجتماعی و سیاسی و جو آرام و به دور از تشنج این کشور را نام برد که همین موضوع بر نحوه رفتار با مهاجران بسیار موثر است. ظاهرا وضعیت رفاهی و آرامش کافی در این کشور، موجب می‌شود تا بر روحیه مردم نیز اثر گذاشته تا رفتار خوب و همراه با آرامش در برخورد با اقلیت‌های ساکن در این کشور داشته باشند و در ارائه خدماتی چون امکانات توریستی، خدمات شغلی و تحصیلی بسیار عالی و با کیفیت، هیچ تمایزی میان شهروندان و مهاجران قائل نشوند و تفاوت چندانی نگذارند.

کانادایی‌ها بسیار با ادب وخوش برخوردند و با توجه به این موارد، می توان اظهار امیدواری کرد که علاقه مندان به زندگی در کانادا می‌توانند یک زندگی مناسب و به دور از ناآرامی در کنار مردم این کشور داشته باشند.

طبق قانون اساسی کانادا، یک سری حقوق و آزادی های فردی برای شهروندان در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر است:

آزادی های اخلاقی و دینی و اعتقادی

نظرات و ایده های شخصی

آزدای در صلح و آرامش

آزادی انجمن ها (مثل دراویش)

حقوق دموکراسی

جابجایی

قضایی

برابری

حقوق زبان رسمی کانادا

حقوق درس خواندن اطفال

که مهاجران هم پس از اقامت در کانادا و شناسایی شدن به عنوان شهروند کانادا، می توانند از این حقوق قانونی استفاده کنند.

اخلاق ، آداب فرهنگی و شمایل زندگی مردم کانادا

حالا با ذکر برخی نکات از وضعیت رفتاری، فرهنگی، شغلی و هزینه های زندگی در کانادا، با ما همراه باشید تا متوجه مزایای  مهاجرت به کانادا نسبت به سایر کشورها شوید.

این رفتارها نشاندهنده  ادب کانادایی هاست که اتفاقا شبیه به رفتارهای اجتماعی ما ایرانیان است:

از نگاه کانادایی‌ها، خمیازه‌ کشیدن با دهان باز و بدون نگهداشتن دست جلوی دهان، رفتاری به دور از ادب است. همچنین اشاره‌ کردن  با دست یا انگشت و یا زل زدن به دیگران نیز بی‌ادبانه است. بر همین اساس، اگر فردی ناآشنا را در کانادا دیدید، از انجام چنین رفتارهایی اجتناب کنید.

علاوه بر این، در کانادا هر شخص بعد از عطسه‌ کردن عذرخواهی می‌کند و اطرافیان با گفتن جمله عافیت باشد! پاسخ می دهند. هرچند  این رفتار را برخی جزو یکی از آداب و رسوم عجیب مردم کانادا به ‌شمار می آورند، اما برای ما عجیب نیست چون جزئی از فرهنگ ما نیز هست.

کانادا با وجود وابستگی تاریخی و سیاسی به انگلستان و پیشینه اروپایی کشور، هرساله از ورود مهاجران از نقاط مختلف جهان به محدوده  سرزمینی خود استقبال می کند. برخی از افرادی که به کانادا می آیند، متوجه می شوند که هزینه ها ، مخارج و قیمت ها در کانادا بسیار کمتر از کشور خودشان است. این نکته را باید دقت نمود که سکونت و زندگی در کانادا در قیاس با کشورهای اروپایی  ارزان‌تر است، هرچند در خود کانادا نیز قیمت ها از شهری با شهر دیگر متفاوت است و همین نکته می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که اقامت در کدام شهرها برای شما مقرون به صرفه است.  حتی شهریه‌ دانشگاه ها و مراکز آموزشی کانادا در بین کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، پایین‌تر است.

مشوق های تضمینی مهاجرت

یک نکته اساسی در رابطه با خرید ملک و خانه در کانادا وجود دارد که بسیار برای مهاجران مناسب است و این است که این کشور هیچ گونه مانعی برای افراد غیر ساکن که تمایل به خرید ملک دارند، قرار نداده و همه افراد متعلق به هر کشوری که باشند، مجاز هستند تا هر خانه‌ای که علاقه مندند را بخرند.

یکی از امتیازاتی که در زمینه کار در کانادا وجود دارد، به دلیل مشکلات این کشور در تامین نیروی انسانی و افراد موثر در بازار کار است. با توجه به آمارها، کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. به‌ همین علت تعداد زیادی از نیروهای فعال کار را از میان مهاجران تامین می‌کند و همین مسئله موجب شده تا آمار مهاجرت کاری به کانادا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته باشد.

کانادا همچنین برای ترغیب وعلاقه مند نمودن متقاضیان مهاجرت و اقامت به این کشور، طرح های تشویقی در نظر دارد تا مشکلات جمعیتی کشور را سامان بدهد. برای مثال در شهرها و استان های شمالی با کاهش و کمبود جدی نیروی انسانی و متقاضی کار و همچنین پیری جمعیت و کاهش زاد و ولد روبرو است. به همین دلیل، به منظور حل مشکل واستقبال بیشتر از مهاجران جدید الورود و سایر مردم کانادا، هر ساله برنامه هایی به صورت کاملا عملی و اجرایی و زود بازده در نوبت اجرا قرار می گیرد.

نکته مثبت ماجرا اینجاست که چنین تصمیماتی قبل از همه گیری کرونا گرفته و تصویب شده و عوارض ناشی از پاندمی کرونا به  شکلی پیش رفت که نیاز مبرم حس شد تا مسئله جمعیت و ورود مهاجران، بیشتر به منظور مددرسانی به رکود اقتصادی ناشی از تعطیلی مشاغل در طی کرونا به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد که موجب شد تا شهرهای کوچک و شمالی با انرژی بیشتری برای جذب مهاجران تلاش کنند واولویت ها به این سمت تغییر کند.

کانادا طبق یک طرح سه ساله ،در نظر دارد تا برای ایجاد سهولت در پذیرفتن مهاجران، در سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، تعداد ۱ میلیون و ۲۳۳ هزار مهاجر را پذیرا باشد که حدود ۶۰% از این تعداد مهاجر به واسطه مهاجرت کاری وارد کانادا می‌شوند.

با کم شدن آمارهای جهانی کرونا و واکسیناسیون فراگیر در سطح جهان و کانادا، طبق پیش بینی های اقتصاد دانان، بازار کار این کشور هم آرام آرام به رونق پیش از کرونا و روزهای اوج خود باز گشته است. با این تفاسیر، سال ۲۰۲۲ سالی پر کار و پررونق برای بسیاری از مشاغل در کاناداست.

پیشرفت شغلی مهاجران

مهاجران تازه وارد به کانادا هم می‌توانند مانند سایر افراد جامعه به راحتی با رعایت یک سری شرایط کاری و فرهنگی به راحتی در شغل خود پیشرفت کنند و از این لحاظ هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی که به واسطه برخی رفتارهای نژاد پرستانه، مهاجران بسیار کم و به ندرت می توانند در شغل های بسیار عالی پیشرفت و ترقی نمایند؛ اما کانادا با توجه به شرایط و سیاست های مبتنی بر مهاجر پذیری، شرایط متفاوتی دارد  و با ذکر این موضوع که پیدا کردن شغل اولین و مهمترین اولیت مهاجران به کاناداست و با توجه به وضعیت اقتصاد کانادا که یکی از پیشرفته ترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان است، این شرایط به نفع کسانی است که مایل به مهاجرت به کانادا هستند. چون این کشور مملو از فرصت های شغلی  است و کشور کانادا نهمین اقتصاد برتر از جنبه تولید ناخالصی جهان شناخته می شود. پس با درنظر گرفتن تمام موارد گفته شده، می توان به این نتیجه رسید که یکی از با اهمیت ترین مزایای مهاجرت به کانادا، فرصت های شغلی و اقتصادی بهتری است که این کشور به ورودی های سایر کشورها ارایه می دهد.

خدمات درمانی رایگان

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به کانادا خدمات بهداشتی رایگانی است که این کشور به تمامی شهروندان خود اعم از کانادایی و یا مهاجر ارائه می دهد.چه شهروند کانادا باشید چه مهاجر؛ با اقامت دائم، خیلی راحت این حق را دارید تا درخواست بیمه سلامت عمومی کنید و دقیقا کارایی آن شبیه به بیمه های درمانی موجود در کشور خودمان است و با استفاده از آن، بیشتر هزینه های درمان شما رایگان خواهد بود. در واقع بخشی از مالیات هایی که توسط مردم پرداخت می شود، هزینه های خدمات درمانی و بهداشتی رایگان را تامین می کند. هنگامی که از خدمات بهداشت عمومی استفاده می کنید، باید کارت بیمه سلامت خود را که عملکردش شبیه به دفترچه بیمه درمانی است را به بیمارستان یا درمانگاه ارائه دهید.