محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

همه ما هر روز با محتوا سر و کله میزنیم،محتوا تمام آن چیزی است که ممکن است از آگاهی وجود داشته باشد و چیزی است که برای ما قابل درک است .محتوا اوقات ما را پر میکند و به ما کمک میکند که تصمیمات بهتر و عاقلانه تری بگیریم، محتوا به دانش و اطلاعات و آگاهی ما می افزاید. محتوا میتواند حاوی یک پیام با ارزش باشد و دید ما را نسبت یه یک موضوع وسیع و گسترده کند.محتوا میتواند برای اهداف تجاری وبازاریابی تولید شود ویا می تواند صرفا برای نشر اندیشه منتشر شود. از زمان فراگیر شدن اینترنت و وبلاگ ها و همچنین رونق طراحی سایت های اینترنتی ،تولید محتوا رنگ تازه ای به خود گرفت و بسیاری از مردم به این کار مشغول شدند تا بتوانند آگاهی و اطلاعات خود را با دیگران نیز شریک کنند.محتوا چیست|؟

محتوا یک پیام قابل درک، برای انسان هاست که در دنیای واقعی کاربرد دارد و قابل انتشار است و میتواند حاوی نکاتی برای مخاطبان باشد،به عنوان مثال روزنامه ویا شبکه های اجتماعی مانند تلگرام ،فیسبوک و … را میتوان نامبرد.

محتوا آنقدر وسیع و گسترده است که همه جا قابل دیدن است حتی زمانی که فکر میکنید وجود ندارد،مثلا زمانی که در یک خیابان در حال قدم زدن هستید محتوا روی بیلبورد های تبلیغاتی برایتان چشمک میزد!

اما تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تولید محتوا به خلق هرچیز میگویند که به اهداف بازاریابی تولید شده باشد و منجر به کسب درآمد شود و خلق یک محتوا باید منجر به جذب مشتری شود.بسیاری از شرکتها از تولید محتوا اهداف گوناگونی دارند اما در نهایت هدف اصلی تمام آنها فروش بیشتر و کسب درآمد است که ما برخی از اهداف را در اینجا بیان کرده ایم:

۱.برندسازی

۲.افزایش مشتری

۳.کسب اعتماد و وفاداری مشتری

۴.جذب مخاطب اولیه

رابطه محتوا و اینترنت

اگر در این عصر ا از شخصی این را بپرسید که تولید محتوا چیست، اولین چیزی به ذهنش میرسد تولید محتوا برای وب سایت است، اما امروزه این دامنه بسیار گسترده تر شده است و میتوان گفت در بسیاری از ابعاد زندگی کاربرد دارد.

محتوا چه کاربردی دارد؟

به دو روش کلی میتوان از طریق تولید محتوا درامد داشت که شامل مستقیم وغیر مستقیم میشود:روش مستقیم یعنی زمانی که شما محتوا را به شکل مستقیم میفروشید به عنوان مثال اگر شما صاحب یک وب سایت باشید میتوانید در وب سایت تان تولید محتوا کنید و مثلا برای یک پکیج طراحی سایت تبلیغ کنید وآنرا بفروشید و یا محتوایتان را به عنوان یک وبینار بفروشید و روش غیر مستقیم زمانی است که مثلا شما به یک بلاگر تبلیغ میدهید و به وی پول میپردازید تا برایتان تبلیغ کند که در نهایت منجر به فروش و درامد شود.

محتوا را میتوانید خودتان بنویسید ویا به یک نویسنده بسپارید، با ظهور عصر اطلاعات و همه گیری اینترنت و موتور جستجوی گوگل ، اپلیکشن های شبکه های اجتماعی مانند تلگرام وفیسبوک و.. ،محتوانویسی تبدیل به یک شغل تمام وقت و حضوری شده است ،همچنین افراد زیادی به عنوان دورکار و پاره وقت در این زمینه فعالیت میکنند.محنوا میتواند به شکل عکس،فیلم،انیمشن،متن و…. باشد.